"Mangkang Menua,Mangkang Dunya,Ngetan Ke Bansa!!"

December 16, 2010

Senarai Bloggers2 upahan Unit Media Baru PBB/BN Sarawak – UPDATED

Filed under: CyberWar,Pakatan Rakyat — Pengayau @ 10:00 am
Tags:

  1. Audie61 (Lead Dogs)
  2. ChangeWemustsSarawak
  3. KeadilanUntukSarawak
  4. MelanauBlogger
  5. MedanSarawak
  6. Rajahmas
  7. WiraKenyalang
  8. SarawakDotKom
  9. Ngap Sayot
  10. AnakMerdeka
  11. Orang Panggau
  12. Asap Koyan2U
  13. Aku Ngerepak
  14. Wira Kenyalang
  15. Engkerumung Bebunyi
  16. Tiga Sungai
  17. Pena Emas
  18. Panggilan Pulau Binai
  19. Gerakan Anti PKR Sarawak
  20. Sarawak Wira
  21. Penilai Sebuyau
  22. Muka Petang
  23. Muda Tengah
  24. Anak Kenyah
  25. Alex Kayong
  26. The Real Sarawak
  27. Anak Jengayan
  28. Anak Negeri
  29. Sarawak Monitor
  30. Confuse All
  31. Semangat Merah
  32. Whizzekid
  33. Dayakmedia2u

Saya di maklumkan bahawa Bloggers2 ini di bayar upah yang begitu lumayan  sebanyak RM5 Ribu setiap bulan untuk satu kumpulan.Saya juga di maklumkan bahawa mereka menggunakan dan mendapat tunjuk ajar daripada Blogger terkenal UMNO iaitu PapaGomo dan juga Parpukari

Mereka juga saling bekerjasama dengan rapat di antara satu sama yang lain untuk melancarkan Perang Siber terutamanya untuk menangkis serangan dan tuduhan yang di lemparkan Pakatan Rakyat.Mereka terdiri daripada para2 pelajar dan sebahagian besarnya terdiri daripada ahli Sayap Pemuda PBB itu sendiri

Satu seminar telah di anjurkan pada 12 Oktober 2010 di Kuching.Seminar Media Baru itu menampilkan Dr Jeniri Amir sebagai penceramah.Seminar tersebut dianjurkan oleh Pejabat P194 Parlimen Petra Jaya dan merupakan landasan untuk para penulis Blog pro BN menimba ilmu agar penulisan mereka lebih tajam dalam menyampaikan maklumat tepat kepada para pembaca atau lebih tepat, peranan para penulis blog itu adalah untuk menepis tohmahan pembangkang yang sejak kebelakangan ini gemar menggunakan saluran siber menyebarkan dakwaan.

Tetapi anehnya,tidak seorang pun daripada Bloggers2 upahan ini berani berbicara jauh sekali untuk menafikan tentang segala pendedahan di Sarawak Report.Mereka hanya memutarbelit kan fakta dan mengkritik hebat Pakatan Rakyat Sarawak terutamanya PKR

Saya dan rakan-rakan serta teman-teman seperjuangan sentiasa menanti-nanti kan kehadiran Gerombolan-gerombolan sekalian.Perdebatan yang berserta dengan Hujah yang bernas berasaskan Fakta,Data dan Angka amat lah di alu-alu kan.Saya dengan ini mencabar mana-mana jua hulubalang-hulubalang,Panglima-panglima Pemuda PBB untuk berdebat dan berhujah secara berFakta dan bukan nya Auta,secara Berilmiah dan Berhemah untuk membuktikan apa jua yang di dakwa sebagai Dakyah-dakyah dan Propaganda-propaganda jahat Pakatan Rakyat.

Di persilakan terjun dan memberikan Hujah dan komen.Kita bukan cari Kemenangan tetapi hanya sekadar mencari KEBENARAN yang BENAR Sebenar-benar nya,yang HAKIKI…..

Mari lah kita bersama-sama membuka wacana yang Bebas,sebebasnya untuk berbicara tentang masa depan Bumi Sarawak kita yang tercinta ini.Dengan itu,saya sudahi dengan sebuah pantun 4 kerat:

Dari Kuching hendak ke Miri,
Singgah sebentar di Pasar Sibu,
Apa nak jadi dengan Budak PBB ni?
Isu Taib,kenapa diam,kenapa memBISU?

Salam Reformasi.Lawan Tetap Lawan!!! 🙂

32 Comments »

  1. Apa punya senarailah kalau betul tidak apa ini pun nak tipu selidiklah dahulu orang antipbb tidak semestinya digolongkan jadi upahan PBB. Kalau begitu semua ip blogspot dari Sarawak terus jadi PBB walaupun mereka antipkr?

    Comment by Mail Dusut — December 16, 2010 @ 7:15 pm | Reply

  2. nama jakok deq tok!!! information bak atas lalu enda betul. Nuan anang ngasuhh aku geli ba bulu ketiak….hak hak hak hak hak……. tok aku wakil ‘UMB’ madah bukai lima ribu tapi 2 juta setahun untuk semua blogger ya. mimit amat 5 ribu ya. hak hak hak hak hak….nuan tok amat endar nyokong orang kaki ngamput burit hak hak hak.
    anang jugau nuan bakih, nama utai diberik anwar enggau nuan, engka nuan tu bisi merik tumbong nuan enggau anwar kini, nyak laban nuan bebendar nyukung ka ia, laban utai ia kelalu nyamai masuk lubang tumbong nuannnn kih kih kih kih

    Comment by kwang kwang — December 16, 2010 @ 7:17 pm | Reply

  3. Luk lekinah akai, mun ikau sukak tuu tegik anwar, Zak jah ikau apon isa mai malaya irei, ibak tuu pula nya, ikau yak mujuk mezak ulun telau sarawak lel, sai anau mujuk ikau sekulah selamak yak? mun ar peritah kinah, luk paloi gik tubad isa,anwar anau piqa pula, kalik pulau nau pengak metos nibaq anwar kali, inah lah ikau sukak sakai isa,
    pengak lah anwar inah bejagoi direi diak, pesi mcm mcm gik mengator tenga sarawak tapik nah kalak ditaknya, mun ujuk nau pondan kalik kalak isa mengator,
    huuuuuhhhhaaaaaaa mukau batok nau titak ngak pengayau. ngirup ai pengayu dulu

    Comment by Roger roger — December 16, 2010 @ 7:28 pm | Reply

  4. nama jakok deq tok!!! information bak atas lalu enda betul. Nuan anang ngasuhh aku geli ba bulu ketiak….hak hak hak hak hak……. tok aku wakil ‘UMB’ madah bukai lima ribu tapi 2 juta setahun untuk semua blogger ya. mimit amat 5 ribu ya. hak hak hak hak hak….nuan tok amat endar nyokong orang kaki ngamput burit hak hak hak.
    anang jugau nuan bakih, nama utai diberik anwar enggau nuan, engka nuan tu bisi merik tumbong nuan enggau anwar kini, nyak laban nuan bebendar nyukung ka ia, laban utai ia kelalu nyamai masuk lubang tumbong nuannnn kih kih kih kih

    Comment by KAPITAN — December 16, 2010 @ 7:29 pm | Reply

  5. BN AND TAIB’S BLOGGERS ARE ALL CORRUPTED.

    Comment by babai — December 16, 2010 @ 8:07 pm | Reply

  6. Ni blogg sampah lah! Bau Najis je! Anwar Al Juburi punya Jambu ka? Hahaha

    Kau salah tulis tu! Bukan Rm5000 tapi kita orang dapat sorang 1 Juta! Hahaha

    Comment by Papa Gomo — December 16, 2010 @ 9:09 pm | Reply

    • Inilah perangai bloggers yang KORUP.Macam Tuan nya juga, KORUPSI!

      Comment by tehcpeng — December 19, 2010 @ 1:54 pm | Reply

  7. Aishehmen,siapa yang macam cacing kepanasan skarang?hhhahaha!!.Sampah pun sampah lah,tapi tolong jawab semua pendedahan di http://www.SarawakReport.org 🙂

    Comment by Pengayau — December 16, 2010 @ 9:46 pm | Reply

  8. hmmm… this is intersting…

    Comment by dygparpat — December 16, 2010 @ 11:24 pm | Reply

  9. Assalammualaikum serta salam selamat malam kepada semua. Saya nak luahkan pendapat saya sahaja. Ini pun saya tertarik kepada angka RM5,000.00 sebulan. Saya dah menjadi blogger selama 9 tahun. Dan jika benar hanya menjadi blogger UMB PBB atau pun BN boleh mendapat RM 5,000.00 sebulan. Saya pun nak. dan kalau pihak UMB BN setuju, saya ada 33 blogger bawah pantauan saya yang bekeja sepenuh masa dengan hanya RM 3,000.00 sebulan. Kerja kami selama ini adalah untuk memantau blogger blogger di luar negara tanpa ada kaitan dengan PKR ataupun BN. Urusan perniagaan. UMB ni sebenarnya bermaksud apa? Tidak kira UMB BN atau PKR, saya rasa pihak PKR juga mempunyai team media sendiri .Mengenai RM5,000.00 sebulan untuk UMB BN saya tidak nampak apa kesan atau impak yang penulis ingin rungkaikan.
    Maksud saya, saya tidak nampak ianya satu masalah. tidak kira RM5k sebulan ataupun RM10k sebulan (kecoh dlm FB arie nie) Kepada PKR ataupun BN, jika ia adalah satu fakta ataupun hanya gimik, hujah anda langsung tidak memberi impak sebenarnya. Dan bagi pihak PBB atau BN jika ianya benar tawaran saya masih terbuka.

    Comment by Haji Karim — December 17, 2010 @ 12:35 am | Reply

    • Terima kasih Tuan Haji,Salam sejahtera saya ucapkan.Apa yang saya dedahkan adalah berdasarkan maklumat2 yang di terima daripada salah seorang ahli UMB PBB Sarawak.Tentang angka itu,saya hanya di maklumkan RM5 ribu untuk satu pasukan,saya kurang pasti berapa kumpulan kesemua nya.

      Tujuan saya membuat pendedahan ini adalah untuk memastikan warga dunia Siber tidak mudah terpedaya dengan dakyah2 dan segala putar belit yang sengaja direka untuk mengalihkan pandangan rakyat Sarawak tentang segala pendedahan salahguna kuasa dan amalan rasuah KM Sarawak seperti yang didedahkan di http://www.SarawakReoport.org

      6 laporan telah di buat ke SPRM namun tiada tindakan yang di ambil,dan semuanya sedang hangat di perkatakan di seluruh alam siber.Tujuan utama pembentukan UMB PBB ini hanya lah untuk mengalih pandangan kerana mereka tidak mampu untuk menjelaskan semua pendedahan itu

      Saya menyeru dan meminta kesemua Bloggers2 UMB PBB supaya berdebat tentang semua pendedahan tersebut namun nampak nya mereka semuanya bacul,takut dan kecut.Kenapa perlu takut?Berani kerana benar,takut kerana salah.Rakyat Sarawak memerlukan penjelasan samaada benar atau tidak.Saya hanya mencari KEBENARAN

      Comment by Pengayau — December 17, 2010 @ 12:54 am | Reply

  10. Apesal ko sebok sebok UMB PBB blogger dapat RM5 ribu..Jeles ke..aku tau la gaji ko kecik je tak sampai pun 5 ribu..

    Comment by miscelines — December 17, 2010 @ 8:17 am | Reply

  11. hello!!!! sape bloggers upahan?tlg sikit…xada siapa yg upah i untuk luahkan apa yg i rase ok…kalau la i di upah RM5K sebulan..alangkah bagusnye..blogger2 upahan ape mendenye wei..cakap tlg sikit k…i ade blog ne sebab pembangkang nak hancurkan kerajaan..xde maknenye nak tgk kerajaan yg sedie ade ne hancur..i berani bersumpah yg i ne xpernah di beri 1 sen pun..apetah lagi RM5K sebulan..kalu ade 5K sebulan..xpayah la i keje cm ape kan..so..kalu ko berani plak main tuduh2 ne…ko cakap la sape yg kate i ne diupah..ape bukti?kalu xde bukti tuh jgn la..ko memang la..org pembangkang..ko yg sbnarnye diupah kan..tengok cermin sampai lupe rupe sbnar..ko paham ke ape ku ckp?cukup la k..aku rase yg kami ne dikatekan bloggers yg di upah ne..sbnarnye nak tegakkan kebenaran je k..PKR upah ko brape?jawab la…aku rase memang pembangkang yg upah ko kan..xmalu…fitnah org lain je pandai..tapi diri sendi xpernah nak tahu…xleh blah la ko neh…

    AKU NAK BUKTI YG AKU DI BERIK RM5K…CEPAT WAHAI PEMBANGKANG YG XDE “KEMALUAN”

    Comment by penilaisebuyau — December 17, 2010 @ 9:31 pm | Reply

  12. sampai post kat sarawak talk utk cari blogger baru! tengok sampah ni

    http://www.malaysiantalk.com/sarawaktalk2/messages/31842.html

    Bloggers Wanted
    Posted by Cyber Trooper on December 16, 2010 at 17:28:32:
    As part of BN Machinery to counter oppostion and pro opposition bloggers. UMNO and PBB has set up a RM10 million Cyber War Fund.

    We invited Sarawakians with journalistic instinct to contact or visit any PBB, PRS and SUPP branches to register yourself as an interested party.

    Qualified Candidates will be notified within 7 days.

    Training will be conducted by NST, Malay Mail (Datuk Rocky Bru) and Utusan Melayu at Pusat Latihan UMNO at Janda Baik.

    Every blogger will be given a granted of RM30,000 to set up their blog, whether it is free or paid hosting, besides being paid monthly allowance of RM5,000.00 per month.

    We therefore call on all responsible Sarawakians to register themselves at offices of Sarawak BN Component parties.

    It is your duty to defend Sarawak from the onslaught by Sarawak Report and Radio Free Sarawak.

    YB Abdul Karim Hamzah
    YB Fadzillah Yusof

    Comment by swkwarrior — December 17, 2010 @ 11:23 pm | Reply

  13. ANJING-ANJING PBB/BN TAIB BAH TU.SUDAH MAKAN, BERAK MERATA TEMPAT.

    Comment by tehcpeng — December 18, 2010 @ 11:25 pm | Reply

    • ok bah kalau kau….owng sabah buat apa kecoh2 kat cne…sarawak bukan negeri ko pun…bi arlah owng sarawak bincang kat cne…ko owng sabah baik dok diam2 main punggung ngan anuar dikandang babi yew….

      Comment by Alpha — April 10, 2011 @ 6:40 am | Reply

  14. Orang PBB sudah merasa kepanasan.

    Kalau dahulu sesuka hati mereka bermaharaja di Sarawak.
    Kita meramalkan orang PBB sekutu Taib Mahmud akan hilang periuk nasi kalau raja lanun Taib ini kehilangan kuasa kerana mereka hidup seperti pokok tumpang. Dengan Jabu-Jabu sekali akan lingkup kalau Taib lingkup!

    Kesan kejatuhan Taib akan menjadi domino effect dan tindakan berantai. Ramai orang PBB yang begnatung hidup untuk mendapatkan sesuap rezeki akan merasakan impaknya nanti. Oleh yang demikian tidak menghairankan mereka sudah mula mengatur strategi pre-emptive!

    Sehingga sekarang tidak ada satu pun denial daripada ketua penyamun Taib yang dia terlibat dengan rasuah, maka benarlah kata orang “diam itu tandanya mengaku” tetapi dia sendiri tidak berani mengambil tindakan undang-undang terhadap sumber-sumber yang mendedahkan aktiviti tidak bermoralnya. Sebab nya ringkas sahaja – kalau dia berbuat demikian, akan membuka makin ramai serangan dan kupasan.

    The end is so near for BN!

    Comment by Anti-Kleptocrats — December 20, 2010 @ 11:10 am | Reply

  15. Cybertrooper PBB kantoi dengan Ketua Penerangan Pemuda nya skali di VOLUNTEERS First General Meeting(Wednesday 22nd December) at 5pm in Kuching..hahahha!!

    “Sebanaku Sarawak Aziz), Nik Zynale, a four other guys were there.Both Nik and Aziz shocked to see me.Hahahahahaha!!!

    PBB cyber-troopers came in full force to monitor our volunteer meeting. Looks like they’re taking us seriously and even resorted to planting a mole WHICH we expected and were fully prepared for 😉

    We even sempat to shake hands cos I know most of them anyway and they know me too 🙂

    The best part is we had two venues. The real venue at the back, and the fake decoy venue in the front which the PBB cyber-troopers got tricked into attending. Most of the genuine volunteers were told to go to the real venue while the suspicious volunteers were told to go to the front. That’s how we caught them 🙂 ”

    Comment by Pengayau — December 23, 2010 @ 4:23 am | Reply

  16. bring the BE-END Down…..

    Comment by yang percaya pada yang Satu — December 23, 2010 @ 2:54 pm | Reply

  17. Kuang! Kuang! Kuang!!! Kah! Kah!! Kui! Kui! Kui!

    Comment by anak_pengayau — January 2, 2011 @ 12:50 pm | Reply

  18. Enda mih duit nya berkat ba sida iya ..laban nyak sigik duit rakyat .
    Sial duit nya ila ba jari sida blogger UMB PBB.
    Sorry aku enda jeles enggau duit rakyat di beri ngagai kitak nyak.

    Comment by baing — January 6, 2011 @ 9:20 am | Reply

  19. “When governments fear the people, there is liberty. When the people fear the government, there is tyranny.” – Thomas Jefferson

    Rakyat seperti kita jangan takut untuk tumbangkan kerajaan BN .

    Unggal Pengayau , kami support nuan.

    Comment by Kalat anak Langkau — January 6, 2011 @ 12:25 pm | Reply

  20. apa pun nok di tulis bloggers upahan ya sik akan dpt mengubah apa yg sememangnya terjadi di sarawak.. realiti mengatasi segala segalanya…sidak ya di byr brapa pun tulisan masih sama.. kosong n penuh ngan klakar jaie2 ja.. ada jua ku baca.. sama keda guru nya papagomo bodoh ya..

    Comment by SuaraSumbang — January 22, 2011 @ 1:44 am | Reply

  21. Lol at butthurt BN cybertrooper.. Looking at their comments we have some ideas how retarded they are.

    Comment by Clarence — March 19, 2011 @ 9:16 am | Reply

  22. Anang kelalu isin jaku nuan ucak, ngarapka nuan jampat agi masuk JIL under ISA.
    Kahkahkah..

    Comment by Pengayau Gay — March 20, 2011 @ 10:55 pm | Reply

  23. Kebanyakan orang PBB semua dunggu belaka kerana terpaksa bergantung hidup mencari sesuap nasi dengan Taib Mahmud. Dasar pemalas!

    Baca sahajalah blog mereka, mana ada mereka mengemukakan idea baik. Semua cerita seks.

    Comment by Anti-Kleptocrats — March 22, 2011 @ 2:59 am | Reply

  24. ehh.. ada pulak si papa gomo komen kat atas tu ye? baru balik menogak dgn abg parpukari ke, mcm tgh ting tong je tu? pegi la kau sedut berak bik mama.. BTN mmg perlukan manusia bodoh mcm kau papa gomo oiii..

    Comment by Pencacai Gomo — April 10, 2011 @ 1:42 am | Reply

  25. balun aja… gua support lu… banyak blogger pencacai BN yang mmg dapat gaji… ingat kes parpukari bawak lari duit untuk di agih pada para blogger pencacai yang lain… kahkahkah

    Comment by baginda — April 10, 2011 @ 3:30 am | Reply

  26. PBB = PENCURI BABI BELANG sigi nadai runding panjai, runding manok keranjai pantuk.

    Comment by Perintah Terkutuk — June 10, 2011 @ 11:53 pm | Reply

  27. Hulubalang?

    Panglima?

    More like asuk/uduk

    Comment by Haro — July 6, 2011 @ 8:14 pm | Reply

  28. nak tau x?
    PENCACAI BN ni IQ dia kurang dari budak2.
    Sbb tu la bebal smacam je.
    cuba tgk komen2..budak2 tadika nak belajar komen kita bg ayat2 budak tadika la, at least semua org tahu tahap mana akal pencacai tu

    Comment by RT — July 23, 2011 @ 10:34 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: